13 June, 2011

Kawin tu senang, tapi tidak mudah.


Bismillahirrahmanirrahim.

Orang kata perkahwinan ini mudah, tetapi kenapa ada yang bercerai? Orang kata perkahwinan ini susah, tetapi ramai pula yang nampak mudah berkahwin.

Kawan-kawan saya yang belum berkahwin selalu call saya, "tolooongg! aku nak kawin weii!" Saya tiada jawapan sebab saya pun bukan orang yang layak berbicara soal kawin. Hanya mampu doakan yang baik-baik saja.

Hidup masih panjang jika diukur secara kasar, apa yang pasti, saya mengharapkan yang terbaik di hadapan.

Perlu sejuta semangat untuk terus bekerja demi sebuah bekal hidup ke akhirat. Tidak perlu toleh ke belakang kerana ianya hanya membekas derita.

Yakin, ada hidup buatmu!

10 comments:

hairil said...

jommm kawinnnn!!!!

sila sumbangkan duit kenduri kepada saya...

kih3

zulkbo said...

salam..
yang nyata perkahwinan
itu adalah satu ibadah..
maka berlumbalah kita melakukannya..semoga bertambah umat nabi Mohammad saw.

nurkass said...

emmm..
nape ek boleh jadi camtu..
kena fikir aspek lepas berkahwin..

abunuha said...

itulah namanya jodoh pertemuan ketentuan Allah SWT. Sesekali wajar juga melihat ke belakang untuk mengambil teladan dan sempadan. kalau tidak, tiadalah subjek sejarah dan sirah nabawi.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Deena..perkahwinan tue ibarat perahu dilautan nan luas.Klu xpandai kemudi & 2 nakhoda dal 1 kapal mmg hancur la rumahtangga.Yg penting kematangan kita mendewasakn kita dlm menagani pelbagai masalah yg bakal tiba dlmsesuatu perkahwinan tue.Andai rumahtangga bertunjangkn ISLAM & hukum2nya Insallh bahgia menanti kita.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam deena..pa kabar?Bila nk citer ttg jumpa Emneya tue?hihi

Hamizah said...

kawin menenangkan jiwa..

wani gaga gugu gege said...

kamek mok kaweennnn

Honeyz said...

salam kak intan... rindunyela kat akak.. ntah akak masih ingat lg ke x kt saye.. harap2 akak di sana baik2 aje hendakNya..aaamiin..

"Orang kata perkahwinan ini mudah...", "...ramai pula yang nampak mudah berkahwin" - yeke kak?? nape sy plak rase xde yg mudah utk kahwin?? hehe.. ntahla..

tp scr peribadinya.. tula.. keinginan n perancangan nk kahwin mmg ade..tp byk sgt dugaan n ujian..saling berganti, x putus2.. cian saye kan..hehe.. jujur, ade mase, down n rs putus ase je dh..tp cpt2 istighfar, yakinkan hati, perancangan Allah sgtlah hebat..pasti ade hikmahnya tersendiri nape agak susah utk sy kahwin..n yg pasti juga, nk kan yg terbaik, biasenye mmg xkan dpt dgn mudah..sesungguhnya ganjaran buat yg bersabar, pasti indah, kan kak.. (ayat pujuk hati sndiri.hehe)

tlg doakan saya ye kak :(

kella said...

upsssiii.. deeena! dah ada orang ajak kawin lerrrr.. hehehehe