22 October, 2010

Kenapa nenek awak tak masuk Islam?

Bismillahirrahmanirrahim..

Hah, ambik kau. Entri kedua hari ni. Bukan apa, saya baru perasan ada kawan blogger tanya soalan ni kat ruang komen. Saya rasa macam nak je buat entri. Tanpa membuang masa, terus klik 'new post'.. ngeh3x

Berkerut kening seribu saya nak jawab soalan kawan ni. Tapi saya suka tiap kali dia tanya pasal nenek saya mesti dia tak lupa nak minta maaf. Sebelum ni soalan dia "nenek awak Kristian, habis awak agama apa? maaf tanya"

Tapi yang tu saya jawab kat komen lah. Lepas dia baca tu, ini soalan kedua dia. "Kenapa nenek awak tak masuk Islam?maaf tanya lagi, cuma nak tahu"

Saya cuma mampu jawab macam ni lah..nenek saya belum dapat hidayah Allah. Insya Allah satu masa akan sampai detik yang saya nantikan tu :)

Terima kasih nick irfan kerana bertanya :)

14 comments:

Abd Razak said...

Salam...

Betul jawapan tu, taufiq dan hidayah itu datangnya dari Allah SWT..

sahromnasrudin said...

salam..kne baca blog awak nie dari mula..tak leh main terjah je..kalau tak, tak faham susun galur kehidupan awak ^-^

fa10 said...

saya juga ada seorang kawan kristian yg sangat baik dan menghormati kami sebagai muslim... tapi sayang hidayah belum sampai kepadanya.
Saya doakan nenek deena dan kawan saya tu akan mendapat hidayah... insya allah

zulkbo said...

salam..
ermmm..baru saya tahu...
yang membezakan antara manusia
ialah iman mereka pada Allah..
semoga nenek anda mendapat hidayah
Allah satu hari nanti...

New Entry "Anda Mahu Kurus?"

iqbalsyarie said...

Betul sangat tu kak!

er, entry ke dua dalam satu hari? hebat. nampaknya kena tggu 2 bulan lg la baru ada update. hehehehehehe

Mari menjadi manusia

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

YANG PENTING CAHYA IMAN UNTUK AKAK

Nadiah Sidek said...

betul. hidayah tu milikNya. doa je selalu, mana tahu nenek deena mengucap syahadah 1 hari nanti..

cun09 said...

salam dik...

milik - NYA ^_^

**semoga sihat**

NICK IRFAN said...

sory ye kak tertanya soalan mcm tu kalau menyinggung perasan akak atau mne orang yang baca... mcm sy kata sebelum cuma nk thu xde maksud ape2... maaf byk2 tau kak...

HASRUL NIZAM said...

salam ukhwah dan salam ziarah:)

Jom kite sama2 doakan insan2 yang kita sayang mendapat hidayah, dan semoga Allah beri kite semua kekuatan untuk terus membuat kebaikan dan menyebarkan kebaikan tu :)

deena farhana said...

~Ust Abd Razak~

moga hidayah tu akan jd milik nenek sy dan mrk2 yg terpilih :)


~En sahromnasrudin~

ehee..mcm kisah episod lak..


~kak fa10~

insya Allah ye kak, kita doa sama2 :)

deena farhana said...

~En zulkbo~

Insya Allah, terima kasih :)


~iqbalsyarie~

amboii, perli ye..jgnla doakan xupdate 2 bln....awk nii


~b.r.u.t.a.l.s.o.l.o~

terima kasih dik :)

deena farhana said...

~kak Nadiah Sidek~

insya Allah, deena impikan sgt saat tu.. :)


~kak Cun09~

hrp kak liza pun sht selalu :)


~NICK IRFAN~

jgnla minta maaf, mana ada tersinggung..sungguh..trm ksh sudi drop sini..sgt hargai prtanyaan awk :)

deena farhana said...

~HASRUL NIZAM~

Slm ukhuwah buat anda juga..ni owner republikn9 klu xsilap kan..trm ksh, insya Allah didoakan berterusan.. :)