30 September, 2009

Saya yang terlalu lemah (part 1)



Tidak pernah terlintas di fikiran yang saya akan pergi ke Mesir untuk sambung study. keluarga saya sebelum ni pun tidak ada yang graduan universiti Al- Azhar. tapi memandangkan hanya di sana shj tempat utk dptkan ijazah bidang ni,tpaksa juga berfikir. Saya nak juga tapi takut juga..takut tak mampu nak habiskan pengajian..huhu.. saya mencongak sendiri..bagaimana ini..patutkah saya mencuba sesuatu yang saya sendiri tidak pernah tersangka. if i decide to go, that means anything happen i must finish around three years there! wahh.............................could i? seperti biasa..family bagila semangat..bla..bla..bla..wah,jahatnya. bukan apa, malas nak tulis kata2 semangat yg pjg..huhu..finally, i've make my decision.go to egypt. waktu pisah dgn famly kat airport..wah,tak payah crita la..bosan nanti org baca blog saya ni. ok..bla bla bla..kali pertama jejak kaki kat bumi anbia'..rasa tak percaya.ah,tgk tu..lagi2 ayat yg membosankan. percaya je laa! dah sampai pun. mengada betul. sampai tu, dah ada org2 dpm tunggu direct pg mansurah..dlm bas sepanjang jln tu..ahhhh, hati dah mula gundah gulana. RINDU la apalagi..bila tgk pdg pasir sepanjang jalan..Ya Allahh..saya dah jauh sgt dr keluarga..mula la ingat meja mkn kat rumah..bilik saya..dinding rumah..haaa..bru padan muka!! hijaunyee rasa..tak rasa biru dah..ok..sampai kat mansurah..pg kat markaz..adalah pimpinan hewi bg sepatah dua kata. biasalah, selamat dtg ke bumi anbia pd adik2 baru..bla bla bla. ups sory..xingat dah klu nak crita ucapan tu..jujur ckp, masa tu tak excited sgt sbb tersangatlah letih..tambah lg kerinduan yg makin memuncak..wah, ni rasa hitam dah ni..bukan hijau lg..aduh..lamanya lg nak balik..uikk, bru smpai dah nak balik?? memang. klu ada penerbangan balik, memg nak balik. kwn saya ckp, gila kau ni..wah2 berlagak ye..eksyen btl kwn aku sorg ni..steady konon. nanti kau. besok2 kau nangis kelua air mate darah, rindu kat mak kau, aku xkan pandang! huh! malam tu kami kena kuarantin kat bait yg namanya Najhi..xboleh kena angin klu budak bru..nanti sakit..mmm..mandi pun xbleh..wah...panjangnye lg klu nak cita semua..xckup ruang blog ni. nak pendekkan cita..bila waktu tauzi' bait..saya ditempatkan kat bait namanya Salsabila 1..musyrifah bait salsabila ada dtg ambik saya..kak tikah dan kak azwin.masa tu bru tau la yg kak azwin tu exco dpm.wah, rumah saya ada exco..huhu..masa salam dan berkenalan dgn diorang..saya senyum semanis2 nya supaya bagi nampak sikit kat diorang, org yang nak duk umah diorang ni comel lah jugak..wahahaha..takde maknenye.. so..bermula lah episod INTAN FARHANA DI BUMI ANBIA'.. sangat byk coretan suka dan duka.yg paling byk kisah duka..uwaaa..klu nak cita semua..memg putusla jari2 saya ni menaip..mm..tp ada masa nanti saya nak jugak cita sbb saya nak famly, kakak n adik2 saya tau yg saya tidak GAH sewaktu dlm pengajian..so..to be continue...

0 comments: