19 May, 2011

Kisah 'Farhan Farhana'


Bismillahirrahmanirrahim..

Tamat waktu persekolahan, saya pulang terus ke rumah, kebetulan adik saya, Farhan pun baru pulang dari sekolah. Saya mengajar sekolah lain, Farhan bersekolah di tempat lain. Tiba-tiba dia kata.

"ooo, alang curi nama saya aa??"

Curi?? Bila masa pulak lah saya curi nama dia ni. Masih tidak faham maksud adik saya, saya pun bertanya.

"curi nama apa pulak?"

Muka memang serius masa tu, letih dari sekolah. Dia pun jawab.

"curi nama lah"

Saya tambah bingung. Apalah yang dimaksudkan adik saya ni. Cuba juga mau catch maksud dia, tapi failed.

"kakak curi nama apa ni? nda faham lah" (mau hot sudaaa.hahah) Farhan pun jawab.

"tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu" sambil muncung dia tunjuk kat nametag bergantung di tudung saya bertulis 'INTAN FARHANA'

Gulp. Saya memang rasa mau ketawa masa tu, tapi tahan. Saya kata,

"cuba eja betul-betul nama ni"

Farhan pun mula mengeja.

"ai.. en=in..ti...a...en...=tan! ef, a, ar =far, h, a, en, a =han! DEEN FARHAN!!"

Hahahah. Saya hanya mampu tutup mulut dan ketawa je lah masa tuh. Punya semangat dia eja nama saya.

sekalinya kat hujung bunyi DEEN FARHAN. haih. Bertuah betol. Dia kata saya curik nama dia.

Lepas tu saya tanya dia,

"Siapa curi nama siapa ni?" :P

Dia tak jawab. Sambil ketawa sengih2 masuk bilik.

aduilah adikku. Tu lah, suruh belajar membaca, tarak mau dengar. Ish.

7 comments:

cemomoi said...

dia mencurik ati tu...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam deena..dia x perasan kot sbb ejaan farhan & farhana dah hampir sama jer..hihi

kella said...

hehehheehe....
sayang kat kakaknya tu... =)

hairil said...

salah tu....eja betul begini

d.e.e.n f.a.r.h.a.n = "mohd hairil"

heeee

Nadiah Sidek said...

hehe..eja lain bunyinya lain :D

kokser kokdam said...

hehe.. kiut budak tu... like!

iqbalsyarie said...

haha. mencuri hati~