08 January, 2010

Takdir yang tidak terduga


Saya menerima khabar sebentar tadi, saudara Mohd Fauzi Azizan, suami kepada sahabat baik saya Kak Saholyatul Akma telah kembali ke rahmatullah pada pukul 2 ptg tadi.

Tiada kata mampu dilafazkan. Rasa simpati membuak di hati saya. Kak Saholyatul Akma tidak lama lagi bakal melahirkan bayinya. Sudah tentu situasi ini membuatkan setiap orang sayu. Tetapi inilah yang dikatakan takdir.

Allah berkehendakkan begitu dan kita merasa amat pedih dan perit yang tidak terhingga, namun segalanya harus direlakan kerana janji Allah sudah tiba. Allah lebih sayang pada Allahyarham.

Waktu ini, saya ingin sekali berada di samping kak Saholyatul Akma, sama-sama menghadapi situasi yang amat sulit baginya, namun apakan daya, kekangan kerja dan jarak mengatasi segalanya.

Salam takziah dari saya dan keluarga untuk kak Saholyatul Akma dan keluarga di atas pemergian Allahyarham.

Mari kita sama-sama doakan semoga roh dicucuri rahmat dan Allahyarham tergolong dalam kalangan solihin serta didoakan moga isterinya, kak Saholyatul Akma diberi seteguh ketabahan.

Al Fatihah.

7 comments:

Anonymous said...

inlalillah...salam takziah juga dari aku juga...sedih mengenangkan nasib anak yang bakal lahir tidak sempat mengenali ayahnya...semoga arwah ditempatkan bersama orang-orang yang beriman..amiin..

Unknown said...

innalillah...

Melatidaisy said...

salam deeNa.. ape kbr?

salam takziah jgk dr akak.. Allahummaghfirlahu warhamhu..

Nadiah Sidek said...

inna lillah wa inna ilayhi roji'un. smg rohnya dicucuri rahmat & ditempatkn bersama insan2 beriman..

deena farhana said...

to nch-zinnirah, iqbalsyarie, melatidaisy, Nadiah sidek:

terima kasih atas doa kalian. moga rahmat bersama arwah dan kehidupan kita semua dalam pandangan Allah..

mar said...

innalillah

cun09 said...

salam...

salam takziah...