31 July, 2010

11 hari yang bermakna


Bismillahirrahmanirrahim..


Ya Allah..10 hari tak update! bukan tak nak update, broadband di rumah nenda teluk intan sangatlah tidak boleh pakai. Lambat!

Saya baru tiba di Klang dari Teluk Intan, menginap di sini rumah pakcik saya untuk beberapa hari. Rasa rindu dengan nenek, saya nak bertolak tadi nenek menangis. Tipulah kalau saya kata tak sedih. Semalam tidur pukul 2 pagi, layan nenek bersembang.

Selama 11 hari bersama nenek, saya merasakan ianya saat yang indah terlakar dalam hidup saya. Sebelum ini biasanya pulang Teluk Intan paling lama 3 atau 4 hari sahaja. Kali ini, tinggalkan nenek dengan segunung sebak menggamit perasaan.

Saya tidak tahu samada masih ada kesempatan bertemu nenek atau tidak, melihat fizikal nenek dan kudratnya, saya tahu nenek benar-benar berada di hujung usia emasnya. Banyak yang saya perolehi sepanjang berada di Hutan Melintang, Teluk Intan, Perak.

Saya berdoa, moga Allah mengurniakan kesempatan untuk kami bertemu nenek lagi. Ameen.

14 comments:

Cik Amy Sensei said...

salam deena farhana...

apa khabar?
moga baik saja..

cemomoi said...

amboi lama tu balik kampung cuti sakan moga semua sihat sokmo

Ibuhani said...

oh masih ada lg di semenanjung ke? klang dah dekat dgn Bangi tu! Marilah ke Bangi... :)

sahromnasrudin said...

Klang Bandar Diraja tue..kampung sy kat Klang..kat Tesco Setia Alam

Nadiah Sidek said...

tak habis2 berjalan ke rmh sedara-mara lg ye? :)

zulkbo said...

salam..
alahai sayangnya
nenek kat anda
jadilah cucu yang
baik erk.?jaga hati
nenek..

Abd Razak said...

Salam...

Moga sihat hendaknya..

...dan selamat dalam perjalanan seterusnya..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

doa untuk kamu

iqbalsyarie said...

Saya pun baru balik ni kak...huhu
Latest post:Inikah pujian?

cun09 said...

salam dik..

sedihnyeee...

**jaga diri**

kella said...

hye deena! kita pun lama tak datang sini..
trimaasih sudi jenguk blog!

so sekarang camana? line dah ok kah?

takecare.. :)

ZihNuN FaTiN said...

seronok dgr akk jumpa nenek..=)

deena farhana said...

to Cik Amy Sensei,

wslm cik amy..deena alhmdulillah, baik2 aje :)


to cemomoi,

xdela sakan sgt, sakan sket je :P


to Ibuhani,

xsempat singgah bangi..insyaallah akan dtg ye..nak je g sane jenjalan :)


to Sahromnasrudin,

oh yeke...sy byk kali g tesco setia alam tu :)


to Nadiah Sidek,

dah habis kak..hehe


to Zulkbo,

hehe..insyaallah pasti :)


to Abd Razak,

terima kasih :)


to b.r.u.t.a.l.s.o.l.o,

slm kenal, terima kasih bertandang :)


to iqbalsyarie,

oh ye ke..g cuti2 mesia gak ke..hehe

deena farhana said...

to cun09,

ws kak :)

sob..sob...sedih tggal nenek :(


to kella,

hye kella..alhmdulilah lin eok da :)


to Zihnun Fatin,

hehe..mekasih :)