03 July, 2010

Ceritera Deen Farhan


Bismillahirrahmanirrahim..

Ini Deena Farhana. Ehhhh...silap..Deen Farhan, adik bongsu saya. tadi saya di dapur tengah buka peti ais sambil fikir mau masak apa, dia datang dekat dengan saya.

Deen: "alang sokong siapa malam ni?"

Saya : "sokong apa?" (buat-buat xtau dia duk cakap psl world cup :P)

Deen: "Bola la..."

Saya : "oohh...siapa fight?" (yg ni mmg soalan ikhlas sbb saya mmg xtau siapa fight mlm ni)

Deen: "Argentina vs germany"

Saya : "oh..sokong germany la..buat apa argentina.." ceh, saja je sakat adik saya :P(argentina fans, sila jgn marah saya :P)

Deen: "oo..ni mesti sebab cik abg alang german fans kan! huh ayam mati(useless) german tu!"(german fans, sila jgn marah adik saya ye :P)

Saya : "ayam mati?? bukan messi yg ayam mati?" :P

Deen: "aiii...messi ayam hidup, xmati.."

Saya : "imelda fans apa? german kan?" (imelda tu litle girl yg adik saya edmirer..huhu)

Deen: "dia tu mana tau pasal bola, tau brgaya sama begincu ja" (begincu means pakai lipstik)

Saya : (ketawa) "kasitau ni sama imelda aaaa"

Deen: "kasitau la, nda sudah suka dia tu.."

Saya : "aikk..kenapa nda suka dia sudah?"

Deen: "gigi dia buruk, ada hitam2.."

Saya: (ketawa guling2) "hahahaha.." bertuah btol budak ni..sesedap oren je mgutuk org..heiiii

Deen: "xberus gigi kali dia tuh.."

Saya : "ishh..xbagus begitu..ckpla mcmtu, kompom argentina kalah mlm ni"

Deen: "eh eh...no..no...putiiiiiiiih gigi diaaa! argentina menang la mlm ni..amiin"

Huahuahua...sanggup dia tarik balik kutukan dia semata-mata untuk argentina..hohoho..saya ni tak de lah minat sangat bola, saja je raikan adik lelaki saya tu..sembang2 lah pasal bola..excited betul Deen Farhan tu tengok match malam ni, siap buat milo ais lagi.. huhu

Siapa-siapa sajalah menang..yg penting asia team sudah lingkup :P ngeh3x

19 comments:

Melatidaisy said...

salam alaik akak syg :)

x abis lg gelak ni..taip sambil gelak..hehehe..klaka la deen farhan tu,bilah pn kalau layan adik sembang pasal girl klas die mmg bleh wat kite gelak, ade yg die kutuk, ade yg die puji abis2..huhu..

bilah layan bola malaysia je :))

salam rindu utk akak ^_^

Liyana Mujahid said...

salam kak deena.
haha mmg klaka bila tengok org yg fanatik bola ni.
kwn2 kat kls siap tampal jadual world cup kat depan.
huu mcm2 klu dh minat ni kan kak.

:)

light 0F happiness said...

salam kak deena,

"gigi dia buruk ada hitam2" hahaha
comel je..

Abd Razak said...

Salam..

Tersenyum saya...masa komen ni argentina dah di ambang kekalahan..:)

Anonymous said...

AYAM GORENGGGG!!!!!!

econpolics said...

Ceeiitt,,,

siut sama Agentina,,,asal saya sokong je kalah,,,,

sokong je kalah,,

mula2 brasil,,da tu argentina,,,tunggu Spain lak,,,

huu,,,gelak tok Si Deen

Nadiah Sidek said...

hahaha...lawak la!

Good Wife, Mom to my family. said...

andui bah dik.. kalah team kami neh.. enda pa.. hihi.. kirim salam sama adik deen farhan ar.. hihi semangatnya dia bah ..

terokai seni said...

huu luntur gigi putihku

zulkbo said...

salam...
minat bola belaka
bila musim WC ni yek?
he he...

Unknown said...

hahaha...
klakarlah... adik saya peminat argentina jugak... smalam dia marah sangat kat argentina. dia kata :sumpah. aku x nak sokong kau lg team argentina. sakit hati aku. aku pi carik kumpulan yg bagus....

saya gelak je waktu dia marah.

Kak Imun said...

Alaaaa..ayam hidup si deen sudah kena panggang, haha...!

Unknown said...

Kak...esok post la pulak sambungan ceritanya...cerita reaksi farhan tengok argentina kalah.heee

Latest post:Masalah wanita dan Facebook

deena farhana said...

to melatidaisy,

boys mmg cmtu..puji hbs2, kutuk hbs2..hehe..syg bilah :)


to Srikandi Mujahid,

musim world cup mmg camni..happening:)


to light OF happiness,

hehe,,mcm la gg die cantik sgt deen tu..hehe

deena farhana said...

to Abd Razak,

itulah..german score td, mulut dia dah biut2..


to ismihairil,

goreng smpai dah hitam..haha


to LoKMaNHaKiMKaMaRuDiN,

hakhak..awk pun argentina ke..takziah la :P

deena farhana said...

to Nadiah Sidek,

hehehe..


to My New Life Begin.. Be a good Wife, daugther , Eldest sister and Future Moms..

alala..kak pun argentina ka..takziah la..xapa, psni try german..hehe


to cemomoi,

gg putih dah jd hitam legam..haha

deena farhana said...

to zulkbo,

hehe..tu lah..budak2 pun xnk tggal gak..


to . : : Muslimah : : .

alamak..syian adik..samela ngn deen ni..mgamuk die..


to myfrin's story,

panggang bulih mkn suda kak..haha

deena farhana said...

to iqbalsyarie,

ok, akan di post serba sdikit..hehe

Unknown said...

eh! ade plak istilah ayam mati rupanya? hehe