23 April, 2010

Beautiful song..



You came to me in that hour of need
(Kau datang padaku saat aku perlu)
when i was so lost, so lonely
(ketika aku tersesat, sendirian)
you came to me took my breath away
(Kau datang padaku, bawa ku pergi)
showed me the right way, the way to lead
(tunjukkan jalan yang benar, jalan yang kutempuh)

You filled my heart with love
(Kau penuhi hatiku dengan cinta)
showed me the light above
(tunjukkan cahaya di atas)
now all i want is to be with you
(sekarang, ku hanya ingin bersamaMu)

You are my one true love
(Kau satu-satunya cintaku)
taught me to never judge
(ajari aku untuk tak mencela)
now all i want is to be with you
(sekarang yang ku ingin hanya bersamaMu)

Allahumma solli a'la sayideena mustafa, a'la habibeeka, nabieeka Mustafa
(Oh god, send your blessings upon our leader, the choosen one (muhammad) peace upon him-upon your beloved, your prophet, the choosen one)
(Ya Allah, berikan kebahagiaan pada pemimpin kami, yang terpilih, salam dan kesejahteraan padanya (Muhammad)

You came to me in a time of despair
(Kau datang saatku putus asa)
i called on you, you wre there
(ku panggil, Kau di sana)
without you what would my life mean
(tanpaMu apa erti hidupku)
to not know the unseen, the worlds between
(tak tahu yang tersembunyi, di antara dunia)

For you i'd sacrifice
(untukMu aku berkorban)
for you i'd give my life
(untukMu hidupku)
anything, just to be with you
(semuanya, hanya bersamaMu)

I feel so lost at times
(ku rasa hilang di putaran waktu)
by all the hurt dan lies
(dengan kepedihan dan kepalsuan)
now all i want is to be with you
(sekarang yang ku mahu hanya bersamaMu)

showed right from wrong
(tunjukkan aku dari yang salah)
taught me to be strong
(ajari aku menjadi kuat)
need you more than ever
(memerlukanMu lebih dari sebelumnya)
ya Rasul ALLAH...

Lagu ni buat saya tak ingat dunia jap..irama, lirik dan yang buat saya nak jerit..gambar flowers pink tu! ya Allah...fuhh..cantik nye...


18 comments:

iqbalsyarie said...

BESSSSTTTTTT!!!!!!!!

Nadiah Sidek said...

akk pun suka nasyid ni. pttnya kat malaysia pun, kena bykkan nasyid2 mcm ni. takde la asyik psl cinta je

qaseh mas said...

salam sis
nasyid ni memang menyentuh sangat...

piewahid said...

salam ziarah & ukhwah sambil² dgr lagu...
thanks ya...:)

Abd Razak said...

Salam..:)

Indah irama dan senikatanya..

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
SubhanAllah...Dalam mukadimah Tafsir bagi Imam AlQurtubi pada m/s 12(Hadis DarulSyuib AlMasriah) mengenai Surah AlA`raaf:204 وَإِذَا قُرِئَ ٱلۡقُرۡءَانُ فَٱسۡتَمِعُواْ لَهُ ۥ وَأَنصِتُواْ لَعَلَّكُمۡ تُرۡحَمُونَ
Rasulullah saw bersabda` Sesungguhnya pada lagu/suara (hamzon) tarji`(nada suara yg meninggi)dan tattrib (nada suara yg menurun)bukanlah drpd lagu2 Arab, waspadalah kamu akan lagu2 Ahli Fasiq (org kafir) dan lagu ahli dua kitab (Yahudi dan Nasara), dan akan datang nanti selepasku satu kaum dimana mereka mentarji` AlQuran dengan mentarji` lagu secara nyaringan. Mereka ini tidak lepas dari kerongkong mrk, memfitnahkan hati/jantung mrk dan jantung orang2 yg menakjub pendengaran lagu mereka.
*(Suara Arab adalah satu nada sahaja)*

Tetapi oleh kerana telah berlalu masa dan jarak yg panjang maka telah keras jantung2 mereka (Surah AlHadid:16 فَطَالَ عَلَيۡہِمُ ٱلۡأَمَدُ فَقَسَتۡ قُلُوبُہُمۡ‌ۖ
Hal ini telah berlaku diseluruh dunia dan permulaannya mungkin rasa janggal tetapi akhirnya terang2 menjadi biasa lebih2 lagi setelah runtuh Daulah Uthmaniyyah.
Surah AtTaubah:101وَمِمَّنۡ حَوۡلَكُم مِّنَ ٱلۡأَعۡرَابِ مُنَـٰفِقُونَ‌ۖ وَمِنۡ أَهۡلِ ٱلۡمَدِينَةِ‌ۖ مَرَدُواْ عَلَى ٱلنِّفَاقِ
Perkataan `Maraddu` Fi`il madhi bermaksud mereka telah kebiasaan atau terang2an.
*(Bukan Org Marudu nanti marah pula org sana)*
Wallahualam.

nUr_Of_IsLaM said...

assalamu'alaikum kak deeNa...
ehmm...xtahu nak ckp pe...sebab ain pun pernah alami benda yg sama...rasa 'SUBHANALLAH'...bila ada terkesan kat hati dengan lagu dan videonya...huhu

deena farhana said...

to iqbalsyarie,

:) best kan....

deena farhana said...

to Nadiah Sidek,

ye kak, btl tu..sy suke konsep nasyid mcm ni..damai je kat hati..

deena farhana said...

to qaseh mas,

slm..ye sgt2 menyentuh hati..thanks jenguk sini :)

deena farhana said...

to piewahid,

same2 :)

deena farhana said...

to Abd Razak,

wslm..

ye, indah sekali :)

deena farhana said...

to tajnur,

uhuhuhu, nasib baik bkn org marudu ye.. :P

deena farhana said...

to nUr_Of_IsLaM,

wslm ain..ye..kak first2 dgr lagu ni jatuh cinta trs..hehe

dakwatunnisa said...

Allah sentiasa bersama kita setiap saat,cuma kadang-kadang kita yang lari dari Allah.

deena farhana said...

to dakwatunnisa,

ye..btl tu..tmksh sudi jenguk sini... :)

cun09 said...

salam dik...

antara lagu yg suka didengar...
singgah 'umah' akak boleh dengaq lagu niii ^_^

deena farhana said...

to cun09,

wslm kak..

yeke..samela kite..ok insya Allah akan ke sana.. :)