25 April, 2010

Sanah helwa papa :)


Bismillahirramanirrahim..

Alhamdulillah, hari ini (25 april 2010) sudah genap usia papa 51 tahun. Saya anak perempuan ketiga papa nak ucap selamat hari lahir, semoga usia papa diberkati Allah, dipermudah segala urusan dunia untuk meraih bahagia di akhirat.

Terima kasih tidak terhingga buat papa yang telah menjadi orang tua yang baik buat saya dan adik beradik yang lain. Tunjuk ajar serta didikan papa saya mohon agar Allah sematkan utuh di hati saya.

Memandangkan hari ini papa akan melakukan kunjungan rasmi ke blog saya ini, maka saya dengan hati yang besar sekali ingin mengungkapkan bahawa saya sangat sayang, cinta dan kasih pada papa buat selamanya.

Moga usia papa sentiasa dalam rahmat jagaan Allah.

Salam sayang,

36 comments:

Honeyz said...

salam kak intan ^_^

eh, xde lagi ke yg rop comment kat n3 terbaru ni? saye ke yg pertama? hehe..

mm, hari ni bday papa kak intan ye? nk wish gak.. hehe.. buat papa kepada kak intan, Hj Nu'man, saya doakan semoga diberkati usia, dimurahkan rezeki, serta dipermudahkan segala urusan... semoga beroleh keberkatan serta kejayaan hidup dunia dan akhirat... aamiiin.. =)

semangat papa kak intan, siap wat lawatan rasmi lagi ye.. hehe. saya pun mase bday mak saya dulu, ade juga saya buat n3 khas kat blog, n sy sendiri pelawa mak utk datang singgah baca =D

akak anak perempuan yg ketiga ye.. saya plak anak kedua, tp anak perempuan yg pertama (atas saya abang).. akak 2 thn atas saya, tp umur ayah akak younger berbanding ayah saya. hehe. tp yela, parents saya kahwin awal pn, drg duk US, bertahun2 kmdn, blk mesia barulah dapat abang sy ;-) btw, bday ayah saya lak 15 april, 10 hr awal dr bday papa kak intan :)

ismihairil said...

HAPPY BIRTHDAY ^_^

SANAH HEWA

ALLAH SELAMATKAN KAMU...LINDUNGI KAMU...BERKATI KAMU...

second pon jd la.....hahaha :P

iqbalsyarie said...

selamat hari lahir papa...erk,,,selamat hari lahir pakcik...hehehehe

deena farhana said...

to Honeyz,

wslm hani..yeyeh,,today become first comentator! congrats..

ye, tmksh byk atas doa hani tu..nti kak intan smpaikan kat papa ye...

xpun, nti papa kak intan bace sndr komen hani ye..hee..

oo..parents hani duk us ye dulu..i see..grad kat sane la ye..nice..

papa kak intan kawin awal..kaklong kak intan umo dah 30, papa 51..berkat kwin awal..anak seme dah besa..

deena farhana said...

to ismihairil,

syukran2 :)

deena farhana said...

to iqbalsyarie,

ehehehe...papa ye.. :P

syukran :)

Abd Razak said...

Salam...

Selamat hari ulang tahun kelahiran buat ayah sdri, moga umur yang berbaki itu diteruskan usaha menambahkan amalan utk dibawa bersama kelak..

fa10 said...

selamat hari lahir buat papa Deena, moga sentiasa berada di bawah lindungan dan rahmat Ilahi

melatidaisy said...

salam alaik kak deena :)

sanah helwah buat papa kesayangan akak..semoga dipanjangkan umurnya..dan bertambah rezekinya serta dalam keberkatanNya selalu, dan semoga akak sekeluarga terus bahagia serta bersatu di jannahNya kelak..ameen.. ^_^

sampaikan salam sy utk papa akak ye :)

~ salam sayang dari melatidaisy ~

deena farhana said...

to Abd Razak,

wslm..trm ksh atas doa itu, akan disampaikan pd papa :)

deena farhana said...

to fa10,

trm ksh byk kak... :)

deena farhana said...

to melatidaisy,

wslm melatidaisy syg..

trm ksh byk, insya Allah akan disampaikan pd papa nti..trm ksh juga doa indah dr melatidaisy tu..kak xlupa doakan kesejahteraan melatidaisy sekeluarga juga :)

slm syg kembali dr kak deena buat melatidaisy..

Nida said...

Balaslah sebanyak mana pengorbanan seorang ayah kepada kita.. kerana selagi dia masih ada..

_Al-Fatihah buat Almarhum Muhammadon bin Juhari...

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Dalam usia ayah enti ni kalau dibandingkan zaman Rasulullah saw baru nak kumpulkan tenaga dan kekuatan sebelum berhijrah ke Madinah. Enti kena rangsangkan kekuatan iman (Surah AlAnfaal:65)kerana Rasulullah dalam usia 54 tahun sehingga akhir hayatnya menghadapi 29 peperangan besar dan menjadi ketua panglima perang berada dibarisan paling hadapan. Jadi kita bknlah nak pergi perang tetapi bersungguh2 dgn jihad paling besar iaitu belajar AlQuran (Surah AlFurqan:52 `Maka janganlah engkau taat akan org2 kafir dan berjihadlah enkau akan mrk dgn jihad yg palin besar (Dlm Tafsir Jalallain dgn AlQuran) Wallahualam.
Happy birthday to your father or should I say `Happy belated Birthday` because I`m late!

deena farhana said...

to Nida,

ye,insya Allah..moga kita semua antara yg menghargai ibu bapa..

Al fatihah~

deena farhana said...

to tajnur,

wslm wbt,

ye,moga iman dan jihad di usia ayahnda sy smakin kental dan sentiada di pasak demi Islam tercinta.

trm ksh ucapan itu, msh blm terlambat lg.. :)

Nadiah Sidek said...

birthday ayah akk pun bln 4 (16hb) :). slmt ulangthn kelahiran buat papa deena. smg sentiasa berada di bwh naungan rahmatNya..

Hamizah said...

selamat hari jadi utk papa deena..

semoga rahmat Allah mengiringi hidupnya..

deena farhana said...

to Nadiah Sidek,

yeke..happy belated birthday buat ayah kak Nadiah ye..n trm ksh ucapan tu..nti sy smpaikan kat papa ye.. :)

deena farhana said...

to Hamizah,

trm ksh byk2 kak...moga kita semua juga dlm rahmat Allah sentiasa...

trm ksh sudi jenguk sini :)

Ummu Ammar said...

farhana..

Sanah helwah buat papamu..Kullu sanah wahuwa bikhair..

dakwatunnisa said...

Semoga anti terus berusaha menjadi anak yang solehah. Berbaktilah pada mereka selagi mereka masih bersama kita di dunia ini.

deena farhana said...

to Ummu Ammar,

ye kak, syukran awi atas wish tu... :)

deena farhana said...

to dakwatunnisa,

ye insya Allah..mudah mudahan kita semua menjadi anak yg soleh dan solehah buat kedua ibu bapa kita :)

Werdah said...

Salam Deena.

Selamat hari ulang tahun kelahiran buat ayah Deena. Didoakan supaya ayah Deena beroleh kesejahteraan, keselamatan dan kekuatan dan diberikan keberkatan oleh Allah SWT. InsyaAllah.

deena farhana said...

to Werdah,

wslm kak..

terima ksh byk2 atas doa dr kak Werdah tu..sgt mghargainya :)

nUr_Of_IsLaM said...

salam kak deeNa...ain pun anak ke-3...hehe
bahagia di belai rasa kasih seorang ayah pada anaknya...huhu
moga lelaki yg akan bergelar suami dan bapa akn dtg, berilah kasih syg seorang ayah seperti Rasulullah...anak dididik dgn agama...

cun09 said...

salam dik...

selamat hari lahir untuk ayahanda semoga dirahmati dan diberkati oleh ALLAH sepanjang hidup ini...

***sudah 22 tahun tanpa kasih abah***

deena farhana said...

to nUr_Of_IsLaM,

wslm ain :) yeke..waa..samela anak ke-3..ye, happy jika ayah kita sentiasa pndai mendidik dan memahami kita.. :)

deena farhana said...

to cun09,

wslm kak:)

trm ksh byk atas ucapan itu...

kak seorang yg tabah, mampu menjadi insan yg baik sekalipun sosok tubuh seorang abah tiada di sisi..syabas.. :)

cemomoi said...

ayah yang berjaya mendidik anaknya juga menjadi anak yang solehah.. moga kita diberkatih Allah sepanjang usia hingga menemui-Nya

piewahid said...

salam farhana,
lama xberkesempatan ziarah farhana.
salam kepada papa farhana ya.
nampak masih gagah bergaya orangnya. :)
moga seisi keluarga mendapat keredhaan-Nya dunia akhirat.

deena farhana said...

to cemomoi,

trm ksh..hrp2nya begitu..semoga semua definisi soleh solehah kita dapat raih bersama..

trm ksh byk :)

deena farhana said...

to piewahid,

wslm :)

ye, sebok ye..sy pun br jenguk ke laman sana.. :)

insya Allah, sy akn smpaikn salam itu dan trm ksh byk atas ucapan dan doa :)

sgt menghargainya...

Ibuhani said...

salam.....smoga papa deena dipjgkn umur, murah rezeki n dlm perlindungan Allah SWT.....

iqbalsyarie said...

Kak!!cmne ni?saya dah jadi 2..dah tak jd top commenter dah..huhu