07 December, 2009

Dua rasa satu masa


Saat ini, jiwa saya dalam dua rasa yang berbeza.

Tanggal 9 disember 2009 bersamaan hari rabu ini, rindu saya akan terlerai dengan kepulangan ayah dan bonda ke tanah air. Doa saya tidak pernah henti demi sebuah ibadah haji yang mabrur buat mereka.

Nyata hati saya teruja untuk bertemu ayah bonda setelah kami adik beradik melewati hari-hari yang menduga kekentalan diri tanpa ayah bonda yang bergelar ibu bapa.

Dalam pada itu, hati saya merasa sangat rindu pada halaman Mansurah, bumi di mana saya mengenal erti hidup atas kaki sendiri.

Tambah bererti, bumi Mansurah yang menjadi jiwa saya, dapat dijejaki oleh kedua ayah bonda saya yang tercinta. Di atas tu gambar ayah bonda kat depan kuliah Azhar, Mansurah.

Saya sangat rindu tapak-tapak di Mansurah. Rindu pada bait Salsabila. Kenangan yang ada sangat menggamit jiwa. Moga Allah memberi ruang pada saya untuk menjejak Ardhil Kinanah semula.

Salam rindu dari kejauhan buat semua sahabat saya di Mesir, khususnya di Mansurah. Moga najah sofi milik kalian. Amin Ya Rabb.