02 December, 2009

Hari ini mendewasakan..


Banyak kerja harus diselesaikan tadi. Alhamdulillah, semuanya lancar. Sedih dengan berita ramai ahli keluarga yang kini diuji dengan kesakitan.

Pertamanya, nenek saya. Ibu kepada ayah. Sudah bertahun menghidap kanser. Saya tidak pernah putus berdoa untuknya. Baru-baru ini, doktor sudah sahkan mulai sekarang nenek akan mengambil morfin sebagai ubat penahan terakhir bagi pesakit kanser. Sedih di hati hanya Allah yang mengetahui~Saya pergi melawatnya awal pagi hari ini. Itu adalah rutin.

Keduanya, atuk saya. Ayah kepada bonda. Baru-baru ini terjatuh sewaktu berjalan di pekan. Doktor sahkan kakinya patah. Sayu bila melihat wajahnya menahan sakit. Saya berdoa untuknya agar bisa sembuh seperti sediakala~Saya pergi melawatnya semalam di Hospital Queen Elizabeth, Kota Kinabalu.

Ketiganya, makcik saya. Kakak kepada ayah. Sudah hampir 5 minggu tidak dapat menjamah apa-apa makanan kerana merasa sakit pada tekak. Dimasukkan ke wad hospital semalam kerana keadaannya sangat lemah. Saya juga berdoa untuknya tiap masa~ Saya melawatnya petang tadi di hospital Kota Marudu.

Saya termenung sendiri melihat kesabaran mereka semua sedang diuji Allah. Moga cekal bersama mereka.

Esok pagi kena bangun awal, masih banyak kerja menanti. Kegusaran hati kala ini terubat bila ingat ayah bonda akan kembali bersama kami tidak lama lagi.

2 comments:

Unknown said...

subhanallah...banyak betul ujian Allah menimpa keluarga akak..insyaAllah,selepas kesusahan ada kesenangan.kesenangan hidup di akhirat kelak,balasan utk mereka yg sabar~

deena farhana said...

ye time kasih byk atas doa tu..insyaAllah seme khair...