31 May, 2010

Ini manusia ke???!!!


Bismillahirrahmanirrahim..


Tak terluah apa-apa bila tengok gambar-gambar ini melainkan hati menggeletar dan rasa seperti nak tembak hidup-hidup je perempuan dajjal bawah ni.. (memang saya marah sangat ni!) Astaghfirullahal a'zim..mengucap panjang tengok gambar ni..









Ini bukan manusia, bukan juga haiwan, sebab haiwan pun ada juga rasa belas kasihan. Perempuan ni saya tak tahulah spesis apa.

Kawan yang emel gambar-gambar ni, ya Allah..kepala macam kena letrik je tengok. Gila punya perempuan. kalau kena suruh tembak perempuan ni hidup-hidup, sungguh, saya yang akan tampil dulu.

Jurugambar yang snap aksi kejam perempuan ni pun sama, saya rasa nak tembak sekali. Memang macam ini ke orang china? adduh..kenapalah ada makhluk sekejam ini kat dunia..

"Ya Rabb, sesungguhnya Kau maha melihat segala kebiadaban penduduk dunia, timpakan apa yang sepatutnya pada perempuan ini dan campakkan apa yang terbaik ke relung hatinya serta jauhkan dan hindarkan kami semua dari berlaku kejam seperti perempuan itu..ameen"

Sedih tengok kucing tu. Sedih sangat! :(

21 comments:

Nida said...

Salam..

Kak Nida rasa otak orang begini sebenarnya dah gila... tu yang takde perikemanusiaan langsung!

sahromnasrudin said...

itula manusia..tiada sifat belas kasihan langsung..maklhluk tuhan pun hendak ditamatkan riwayatnya

-aNida OtHmaN- said...

awat yg JELIK sngt perangai dia nieh......sungguh keja,,,,geram plak tengoknya......
kesianlaa kucing tu....

Abd Razak said...

Salam..

Hatinya ada penyakit...
Jangan tembak sis...
Biar Allah yang hukumnya nanti..

Mohammad Hairil bin Abdul Rahim said...

babi pon berkasih sayang sesamanya....



BODO...!!!!

xyah tembak....ikat dy kat pokok...boh semut api dalam baju ngn seluar......

pastu pgl semua tikus ramai2 gi gelakkan dia...

huh!!

melatidaisy said...

salam alaik kak ..

erkk... melayang je rase tgk pict ni.. tak cukup comel ke kucing tu sampai dia sanggup wt mcm tu, kenape nk buat macam tu, kucing tu curi ikan die ke?? (T_T)

tapi kak.. ade org melayu ISLAM yg sanggup tanam anak sendiri..yg tu lagi sedih kan, lagi tidak layak utk diperlakukan sebegitu.. dunia !

*nangis*

selendangjingga said...

kejamnye!!!!
x leh trime..
;(

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Apabila manusia telah lari dari petunjuk Allah, maka wujudlah sistem yg melahirkan ramai dlm keadaan gangguan emosi dan mental. ( Surah AlHajj:2 يَوۡمَ تَرَوۡنَهَا تَذۡهَلُ كُلُّ مُرۡضِعَةٍ عَمَّاۤ اَرۡضَعَتۡ وَتَضَعُ كُلُّ ذَاتِ حَمۡلٍ حَمۡلَهَا وَتَرَى النَّاسَ سُكٰرٰى وَمَا هُمۡ بِسُكٰرٰى
Pada hari kamu melihat (peristiwa-peristiwa yang mengerikan) itu, tiap-tiap ibu penyusu akan melupakan anak yang disusukannya dan tiap-tiap perempuan yang mengandung akan gugurkan anak yang dikandungnya dan engkau akan melihat manusia mabuk, padahal mereka sebenarnya tidak mabuk.
Tidakkah kita sekarang berada diambang qiamat? Dimana apabila seorang ibu macamana jahat sekalipun tidak sampai hati pisahkan susu (weaning) dgn anak sendiri. Begitu juga mana mungkin seorang ibu mengandungkan anak dari rahimnya sendiri sanggup gugur dan campak anak sendiri melainkan dan sewel atau mabuk walaupun tak mabuk! Tetapi sistem sedia ada yg menyebabkan mrk menjadi psiko dan tidak berperikemanusiaan. Apatah lagi kalau anak org lain atau haiwan! Wallahualam

nuRuL_lull said...

wei prmpuan cina,ko p matila.oke?

iqbalsyarie said...

saya teringat tentang 1 hadis,iaitu Allah menahan balaNya kerana 3 sbb iaitu 1-kerana bayi yg masih menyusu 2-org tua yg khusyuk beribadat 3-binatang yg melata di muka bumi.

Zaman sekarang,makin ramai anak yg dibuang.Maknanya makin sedikit anak-anak kecil yg meyusu drpd ibu dan itu tanda bala semakin dekat.

Zaman sekarang juga sudah kurang org tua yg bertaubat tak seperti zaman dulu.Org tua-tua sekarang ramai yg berjiwa muda,tua bangka tapi tak kenal masjid.Bala Allah makin dekat.

Zaman sekarang juga banyak haiwan yg dizalimi,disiksa dan disekat kebebasannya utk hidup.Maka,Bala Allah itu semakin dekat.

Usah ditanya mengapa begitu banyak penyakit alaf baru dan bencana alam seluruh dunia,jwpannya pada kita...sedihnya...huhu

Honeyz said...

speechless.. typeless.. (buat sementara waktu)
tergamak betol die wat gitu..
ciannyela kucing comey tu (T_T)

ummu said...

salam sis deena
apakah sekarang manusia sudah semakin gila...
telah hilang kasih sayang dan cinta
haiwan jua mahluk Tuhan
teringat akan kucing yang pernah membantu menyelamatkan anak akak dari dipatuk ular tedung...(akak tak pernah story ttg kucing ini di blog akak)
apapun sifat kemanusiaan semakin terhakis
bila manusia bertuhankan nafsu...
p/s:saudara akak pun ada juga org cina tapi baik sangat, penyayang dan lemah lembut.erm rasanya perlakuan perempuan di atas adalah individu,maaf ya sis..

deena farhana said...

to Nida,

mmg xde otak dan xde akal org mcmni kak..sedih sgt :(




to sahromnasrudin,

entahla, hati tu dah penuh noda, hilang belas kasihan..mcm itula.




to -aNida OtHmaN-,

ceq pon xtau la kak..ceq rasa nak katok pala dia bg nampak bintang2..




to Abd Razak,

skg ni xrs nk tembak da, rs nk bom lak..huhu, geram tgk pmpuan nih..huh

deena farhana said...

to Mohammad Hairil bin Abdul Rahim,

mmm...semut api ye...bgus juge..jom tgkap dia, ikat kt pokok! hehe




to melatidaisy,

kak bkn rs melayang da, rs nk mati tgk..adui..itula, mcm2 da jadi..semua ni petanda akhir zaman...




to selendangjingga,

hai adik..da lame x tgk :)

mmg, kejam tahap cipan! sedih tgk... :(




to tajnur,

ni mmg org bkn islam pmpuan ni..hati pun nmpak sgt penuh noda..moga kita dijauhkan dr bsikap mcm tu..




to nuRuL_lull,

hai adikku syg..sabar2...hee

deena farhana said...

to iqbalsyarie,

ya Allah..moga kita terlindung dr murka dan bala Allah...




to Honeyz,

mmg kejam..xsgka ade manusia cmni :(




to ummu,

wslm kak..
sy xtau nk kata apa tgk pmpuan ni..haiwan comel mcm tu dia sggup pijak mcm tu smpai biji mata tkeluar..ya Allah..kejam nya..

org cina mksud sy warganegara china..sbb kjadian ni kat china..hee...sy pun ramai famly cina kak..hehe

Studentslife said...

babi sial ppn ni mcm anjing.....

deena farhana said...

to Studentslife,

mmg pun..dia mmg seperti anjing dan yg sewaktu dgnnya..huh...hti ni msh geram sgt lg..

*slm kenal sr sy...slmt dtg ke sini :)

SuRayA^i. said...

ya Allah, nak nanges tgk gamba ank kucing tu T_T
ape dose dia..
mmg laknat idup pmpuan nh.

p/s:
sy nak guna post gmba tu dekat blog sy. boleh x?

deena farhana said...

to SuRayA^i.,

(T_T)

boleh..silakan..

Ibnu Jamaluddin said...

Gila, sungguh gila...
Ingat dia manusia itu makhluk yang hebat...
Ingatlah, di akhirat kelak kamu akan tahu...

White Pegasus said...
This comment has been removed by the author.