02 June, 2010

Saya jatuh cinta!


Bismillahirrahmanirrahim..

Saja buat tajuk gempak-gempak. Nak bagi ust iqbal (pakar entri cinta) klik entri saya ni pulak :P hehe..jangan marah ye iqbal..siapa-siapa yang nak baca entri cinta, sila lah ke blog dia :)

Ermm..dua tiga menjak ni, saya rasa dah suka pulak pasal menatang nih..feel interested pulak..adik saya yang sorang tu memang minat, angah saya pun ada camera canggih sebab dia guna untuk snap produk-produk craft dia..akan datang insya Allah saya buat entri khas psl craft dia..tengok diorang hold camera, aik..awat aku macam minat jew..hehe

Saya dulunya memang tak minat. Perihal snap-snap ni memang kureng le :P tah..saya rasa macam waste time je duk kalut fikir pasal camera..sesak kepala otak :P

Tapi sekarang....oh tidak!!!! kenapa jadi suka pasal nih..mungkin la sebab suka bunga kot..kat laptop saya ni lebih banyak gambar bunga dari gambar sendiri. Huuh~

Sekarang saya cuma ada yang di atas tu, kesian, Canon tu la buat snap segala macam benda, angkut ulang alik ke Mesir sampai dah calar balar dia..diguna pakai sepenuhnya ke sana ke mari..

Bila tengok kawan-kawan yang memang minat benda-benda ni, ada camera cantik gila..huaaaaa..saya pun mau gakk!!

Ada jugak saya perasan kawan-kawan blogger saya memang minat gila dengan benda alah ni macam kak Nadiah~ pic2 kat blog dia memang cantik gile, Fathi~dia ni ada flickr, dan pernah cakap kat saya kalau dia dah kawen nanti, dia sayang camera lagi banding bini dia..huahuahua..jangan marah fathi..ngeh3x.. Ismihairil~ dia ni pulak ada D60, pegilah blog dia, ada link flickr dia kat sana, klik je, mantapla pic dia snap, terutama pic awek mesir tuh..pehh..agaknya nak kawen dengan orang mesir ape..hee..Saya nak challenge gak pic2 dia, tunggulah saya ada DSLR :P

Dan sekarang..saya berangan untuk memiliki yang kat bawah ni..uhhh...deena farhana sudah membuktikan bahawa dia adalah selemah-lemah insan kerana keinginan dan kemahuan dirinya tidak pernah padam..haishhh...mengucap..mengucap....memanglah..sampai bila-bila pun manusia tetap lemah, mana boleh jadi sempurna..

Hari ni saja-saja buat entri dreaming..wish to have it..sambil-sambil terus berdoa untuk keselamatan sukarelawan konvoi ke gaza...buat kawan-kawan yang dah ada benda bawah ni..bakk laa..bg pinjam sat kat deena nii...nak hold gak :P



Wahai D90.. tunggu ye..


25 comments:

piewahid said...

salam,
xsalah punya impian. dr impian wujudnya perancangan dan insyaAllah tcapai impian.

p/s- sy baru amik 1 tapi d3000 aje lah.

Adinda Amy Sensei said...

salam..

lahaiii....ingat jatuh cinta kat manusia tadi...hikhik...rupanya jatuh cinta kat bende alah tuuu...moga impian berjayaaa...hehe

Abd Razak said...

Salam..

Dulu minat juga dengan benda ni, dan pernah punya jenis canon..now dah jadi barang antik hehehe

terokai seni said...

huuuu... meleleh tengok tapi kesian tak sampai ati nak bli yang mahal sebab tak cukup nak cover, jadik beli hak kenit je untuk lepaskan gian

Melatidaisy said...

salam akak sayang :)

my dream too (T_T)

bilah mmg minat photography sgt2 especially pemandangan kt laut :) tp lom mampu lagi nk ade bendalah tu, skrg ni syukur ngan digi cam bese2 jer.. smoga impian kite tercapai kak !!

ENCIK TIKUS said...

D90 mahal, better amik D3000 :)

Hanisham Ab Halim said...

Salam ziarah....

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Ada pepatah Arab berkata, `Cinta terhadap sesuatu membutakan pandangan`. What can we all say, if this profession satisfy and adequate your life! Saya tak kata tak elok (semua yg ada unsur ilmu itu elok) cuma tak dapat nak beri komen bila seseorang tu dah awal2 lagi dah kata terlalu suka. Mudah2an bila dah buat sesuatu pekerjaan biarlah istiqamah berterusan dan mendapat suatu ilmu yg bermanafaat, InsyaAllah...

Unknown said...

perghh..tak boleh blah cara akak describe saya..tak pasal2 dpt title

Saya dan camera?oh!sgt2 tidak!sy sendiri tak banyak gambar,sbb saya buka jenis org yg suka bergambar..hehe..entah..saya lagi suka 'rakam' dlm otak aje..tapi tak lama la..haha

Tapi kak,kalo akak nak beli gak,bek akak beli 1 utk saya.hehehehe

econpolics said...

ceehhh,,ingatkan dah beralih arah dari abg syg,,,,hahahaha,,,,,

waa pnjam duet ustazah dulu bole??
nak gak mrase pakai camera tu,,huuu

Ibuhani said...

Ibuhani pun minat ambik gmbr tp x sanggup nak pakai DSLR.....yg paling kecik pun besar gak camera dia......hehehe....kita minat camera yg kecik2 jer.....tp DSLR gambar mmg cantik kan!

sahromnasrudin said...

ada masuk kelas penggambaran tak? nanti lagi hebat snap foto tau

deena farhana said...

to piewahid,

wslm :)

ye, xtau lah..impian ni tah ape2..hehe..wah..dah ade d3000?? best gak d3000.. :)




to cik Amy Sensei,

hihi..jatuh cinta lah..bendalah tu hensem sgt! ngeh3x..mekasih (^_^)

deena farhana said...

to Abd Razak,

owh yeke..apesal jadi barang antik? dah xminat ke??




to cemomoi,

xpe kenit2 pun..yg pntg gian lepas..heee

deena farhana said...

to melatidaisy,

owh yeke?? wah..xsgka melatidaisy pun minat gak capture2 ni ye...xpe2..moga satu hr nti mampu miliki bendala tu..hee (^_^)




to Encik Tikus,

owh ye..ha ah..mahal la skit..insyaAllah..mane2 yg mampu dan trdaya..tgkla cmne nnti..thanks for coming here :)

deena farhana said...

to Webmaster@Echam,

slmt dtg ke Pena Farhana :)
slm kenal dr sy...




to tajnur,

mohon agar impian ini tidak melalaikan sy dan tidak menjerumuskn sy ke lembah yang bkn sepatutnye..trm ksh atas ingatan :)

deena farhana said...

to iqbalsyarie,

hurmm...mmg..ust2 mmg xminat gak ngn bendalah ni :P xyah belikan...xminat nk buat ape :P (jgn marala ust..) hehee




to LoKMaNHaKiMKaMaRuDiN,

aikk...sy br nk pinjam duit awk niii buat beli bendalah tuu...adoiii :P

deena farhana said...

to Ibuhani,

owh yeke kak..best kan capture2 ni..hee..xpe kecik pun...asalkn leh snap2..dslr mantapla :) wish to have it.. (^_^)




to Sahromnasrudin,

tgh study2 la ni..hehee..mekasih :)

ainhany said...

salam ziarah

cantiknya titipan tinta disini...seindah orgnya..dan segaya deena dgn nikon nya ..insyaALLAH tak salah mnjadikan impian disusuli dgn harapan dan kenyataan...Mudah2an bukan sja cantik jenamanya tetapi berkualitas fotonya jugak..apa kata deena balajq skill dulu..bila dah dapat--bleh jadi freelance cmerawoman.

deena farhana said...

to ainhany,

slm mahabbah :)

trm ksh sudi ke laman sy..blog ni biasa2 aja..i do visit ur blog too..so nice..trm ksh ye..impian je la dslr ni..sy pn xreti sgt bendalah ni..nk pkai pun kene tau byk gak..

adoi..xtaula..tkg snap famly pun xjd, nk jd freelancer lak..huhu

anyway..thanks ainhany :)

zue said...

salam deena,
klu dah brcita2 ingin memilikinya teruskan niat tu...
anak sedara k.zue (ppuan) part time jadi tukang amik gambo pengantin...cameranya aje dkt rm 10000...klu k.zue kena buang 1 kosong baru mampu.

deena farhana said...

to zue,

wslm k.zue..

hehe...adoi..xtau la ni kak..minat je nk snap2 ni..tp dok tahu le..pndai ke dok pgang menatang tuh..hehehe..

wah..great..10 rbu..huhu..

Unknown said...

psst...cantik juga hasil gmbr yg snap kamera nko tu....ekeke...
Insyallah ada rezeki dptla kita D90...;-)

deena farhana said...

to Little Star,

yeahh haha...credit to ur cameraa laa..hehe

insya Allah..ameen..

Anonymous said...

D60 vs D90

coming soon