10 November, 2009

Bahagia Milik Mereka



Saya rasa ini gambar ayah bonda yang terindah pernah saya miliki. Waktu ini, kerinduan saya dan adik beradik terhadap mereka sangat hebat. Airmata pun tidak dapat menjelaskan beban rindu itu.

Perkhabaran ayah dan bonda agak kurang sihat menambah lagi sayu di jiwa. Tetapi, saya tidak akan biarkan kesedihan dan kerinduan ini menjadi ruang kepada syaitan untuk lalai daripada terus mendoakan mereka.

Nurani saya amat yakin, ayah dan bonda dapat melalui beberapa kesukaran dalam meniti perjalanan ibadah ini. Saya yakin, ayah dan bonda memiliki jiwa kental dan jitu untuk terus sujud kepada Mu ya Rabb.

Saya berdoa, ayah dan bonda di beri kemudahan di dalam semua pergerakan. Allahu rabbi..saya memohon, panjangkan usia ayah bonda ku dan lindungi mereka agar bisa menggapai Mabrurnya haji.

Kakak dan adik saya menghantar pesanan ringkas menyatakan airmata mereka menitis lagi kerana sayu dan rindu yang menghimpit sanubari. Ayuhlah, kita perhebat doa untuk ayah bonda, moga mereka diberi kekuatan mental dan fizikal dalam menunaikan ibadah ini.

Yakinlah, ayah dan bonda akan sihat dan ceria secepatnya dan terus melalui hari-hari indah di tanah suci. Amin Ya Rabb..

2 comments:

deena farhana said...

semoga terus romantik..

hairil said...

forever and ever.... :)