04 November, 2009

Lambaian Kaabah


Alhamdulillah, syukur pada Allah. Lebih kurang pukul 3 pagi waktu Makkah, semua jemaah haji termasuk kedua ayah bonda saya sudah memasuki tanah haram.

Sebentar tadi, ayah saya menghantar pesanan ringkas memaklumkan mereka sudah tiba di Makkah dan kini mereka ditempatkan di Hotel Janadriyyah, lebih kurang 1 kilometer dari Masjidil Haram.

Alhamdulillah, ayah dan bonda dalam keadaan yang baik. Doa dan semangat akan terus kami kirimkan dari tanah air buat kedua mereka. Selamat bertemu halaman Baitullah buat ayah bonda.

Saya serta adik beradik akan terus sujud memohon segalanya baik untuk perjalanan kedua ayah bonda kami dan saya akan terus mencoret perkhabaran perjalanan ibadah ayah dan bonda di laman saya ini.

Hati bersyukur, keberangkatan para jemaah haji dari Madinatul Munawwarah ke Makkatul Mukarramah telah dilindungi olehNya.

Buat semua para jemaah khususnya kedua ayah bonda saya, selamat menunaikan ibadah umrah dan setelah itu ibadah haji pastinya. Semoga dipermudahkan.

0 comments: