12 November, 2009

Syabab Musafir Kasih


Novel ini saya beli bulan oktober lalu, tapi selesai membacanya baru tadi. Selalu tidak punya banyak masa untuk menghabiskan bacaan. Walaupun agak kurang sihat, saya gagahkan membaca hingga ayat terakhir.

Novel berbentuk keagamaan hasil garapan sahabat seusia saya, Fatimah Syarha binti Mohammad Nordin ini mendapat sambutan yang amat menggalakkan. Gaya bahasa yang ditampilkan cukup mudah difahami dan penuh dengan nilai-nilai kesantunan yang tinggi.

Saya tertarik dengan jalan cerita novel ini. Seorang Syabab merangkak keluar dari kehidupan yang malap dengan alur liku yang menyasak. Gigihnya memungkinkan segala jaya. Gerak langkahnya menggegar dunia.

Sememangnya, kita amat memerlukan lebih ramai Syabab yang lahir demi sebuah perjuangan abadi. Sebuah kisah keperitan dan kesengsaraan yang akhirnya berbuah kemanisan.

Dapatkan novel ini di pasaran. Jika ingin pinjam dari saya juga boleh. Saya mengalukan.

0 comments: