24 November, 2009

Lambaian Arafah


Padang Arafah penuh barakah..

Selepas zuhur waktu Makkah, semua jemaah haji termasuk ayah bonda saya akan mula bergerak menuju Arafah untuk mengerjakan wukuf.

Sempat berbicara di talian dengan ayah semalam, perasaan saya bercampur baur, gembira ada, sayu pun ada. Ayah demam, suaranya agak sedikit payah, mungkin faktor cuaca yang menyebabkan kesihatan ayah tidak menentu.

Namun begitu, waktu ini saya panjatkan lautan kesyukuran kerana sudah hampir setengah perjalanan mereka berada di sana dan alhamdulillah, walaupun tidak sihat, ayah dan bonda masih mampu bergerak melaksanakan ibadat hingga waktu ini.

Saya akan terus berdoa, ayah dan bonda serta semua jemaah haji kita dikurniakan kesihatan yang baik agar dapat melaksanakan ibadat haji ini dengan sempurna.

Saya mohon pada yang Esa, dalam kesesakan manusia berjihad memburu haji mabrur, tolong lindungi perjalanan ayah bonda saya dan permudahkan mereka di setiap tempat. Amin.

4 comments:

Honeyz said...

salam kak ^_^

maaf ye sbb lmbt singgah baca entri2 akak..
asif jiddan ya ukhti..
tp selagi mampu, inshaAllah saya akan cuba ikuti (baca n drop komen)semua entri2 akak walaupun sedikit ketinggalan =D
semua n3 akak touching la.. menyentuh perasaan..
sedih, sayu, tp dalam masa yg sama saya kagumi ketabahan akak ^_^

untuk n3 ni.. awwalan, takziah buat ayah akak yg demam.. saya doakan semoga keadaan ayah akak hari ni beransur baik berbanding hari sebelumnya..aamiiin..

inshaAllah, semoga semuanya terkawal, dan ibadah haji semua jemaah haji termasuklah ayah dan bonda akak dipermudahkan Allah. semoga mereka semua dapat sempurnakan ibadah haji mereka dan beroleh haji yang mabrur..dan akhirnya pulang ke tanah air dengan selamat beserta iman dan taqwa yang semakin bertambah..aamiiin..

deena farhana said...

tharu dgn hani ni...sdaya upaya utk follow entri kkak..rse sgt dhargai..apepun, syukran jiddan utk hani..inshaAllah, kkak pun akn cuba follow entri hani slagi ms mgizinkn krn sokongan dlm sebuah ukhuwah itu adalah yg terindah..

deena farhana said...

lupe nk tulis, sgt2 hrgai doa dr hani tu..kkak doakan hidup hani juge sentiasa dlm rahmat Allah..amin..

Honeyz said...

aamiiin.. terima kasih atas doanya :)

erk.. akak terharu, buatkan saya juga ikut terharu -_- apepun, saya senang kalau akak senang (merasa sngt dihargai) ^_^

tula, batasan waktu kdg2 x mengizinkan saya untuk ke sini baca2 sambil drop komen. tp andai punya waktu terluang yg byk, inshaAllah saya akan spend time lame2 kt sini.. layanan istimewa buat akak =D

sbbnya, spt kata akak, sokongan dalam sebuah ukhwah itu adalah yg terindah. dan setiap kisah yg akak catatkan dlm entri2 akak semuanya ada manfaatnya.. sbb tula saya xkan pernah jemu untuk kunjung ziarah ke sini ^_^